söndag 2 mars 2014

Smoothie med smak av hallon

Igår kväll, när resten av familjen mumsade lördagsgodis så slängde jag ihop en liten hallonsmoothie. Jag bara älskar smoothies och de kan ju varieras i det oändliga. Man tager vad man haver liksom och igår blev det en mix av detta:
Ingredienser till smoothie
Kvarg är bra till så mycket. Denna är det i och för sig nästan inget fett i men den är så himla god och där är gott om protein och få kolhydrater. Lite sötströ för smakens skull men det kan naturligtvis uteslutas. Jag tänker att jag i förlängningen ska dra ner på det också men jag får ta en sak i taget :-)

Smoothie med hallonsmak:
I dl kvarg
½ dl grädde
½-1 dl mineralvatten (jag tog med limesmak)
1 krm vaniljpulver (ej att förväxla med vaniljsocker)
50 g hallon
2 tsk sötströ (eller efter smak)

Blanda allt och kör med stavmixer eller i blender. Server!

Kolhydratinnehållet i en sådan här smoothie är 7 g


Färdig Smoothie

Kunde med fördel sparat ett par hela hallon och lagt uppepå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar