lördag 1 mars 2014

Grönsaker i ugn

Jag har jobbat hela dagen idag så till lunch blev det bara rester från gårdagens tacos. Ikväll gjorde jag ugnsrostade grönsaker och stekt kycklingfilé. Till detta hade vi bearnaisesås (färdigköpt, Rydbergs med endast 1,5 g Kolhydrater/100g) samt hemmagjord chiliaioli.

Fyra sorters grönsaker

Jag valde att använda mig av broccoli, zucchini, paprika och champinjoner. Det är ju både så enkelt och gott. Hackade dem i stora bitar, ringlade över olja och sedan flingsalt wild garlic. In i ugnen i ca 15 minuter på 200 grader.
I ugnsform med olja och flingsalt
Chiliaiolin gjorde jag genom att blanda 1 dl majonnäs, 1 vitlöksklyfta (pressad), 2 tsk sambal oelek, en gnutta vinäger och en gnutta salt. Jag brukar inte mäta så noga, smakar mig fram lite mer. Ibland med olika resultat som följd *ler*
Kycklingfilén smörstektes med enbart salt, vitpeppar och vitlökspeppar. Var visst så hungrig sådär efter jobbet så jag glömde helt att ta kort på det goda resultatet. Det kom jag på först när jag nästan hade slickat tallriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar