onsdag 5 mars 2014

Quornfärssås - LCHF

Det är dags att jobba kväll igen. Gjorde det enkelt för mig idag, tar med mig en matlåda till kvällsmat med samma mat som jag åt nu till lunch. Det blev i alla fall LCHF - pasta med Quornfärssås. Jag gillar Quorn, även om jag inte använder det sådär jätteofta.  Receptet på LCHF-pastan hittar ni här.



Recept Quornfärssås 2 portioner
150 g quornfärs
½ gul lök
6 färska champinjoner
2 msk tomatpuré
1 tsk soya
1 ½ dl creme fraich
1 dl vatten
smör att steka i
salt och vitlökspeppar

Gör så här: Hacka löken och champinjonerna. Stek i rikligt med smör. Häll i quornfärsen och låt steka några minuter. Blanda i tomatpuré, salta och peppra. Häll sen i creme fraich, vatten och soya. Smaka ev. av med mer salt och peppar.

Kolhydratinnehållet för Quornfärssåsen är strax under 4 g kolhydrater per portion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar