tisdag 11 mars 2014

Härliga sol!

Natten till igår blev jag ju magsjuk och igår höll jag mig mest i sängen. Idag har jag dock känt mig så gott som vanligt. Det är lätt att bli lite rastlös när man måste vara hemma från jobbet trots att man känner sig pigg. Imorgon bitti har det gått 48 timmar sedan sista gången jag kräktes så då blir det jobb igen vilket känns skönt. Trivs så bra på mitt jobb så är ogärna därifrån. Men nu pratar vi alltså om att jag ogärna är därifrån när jag har arbetstid. Lediga helger och lediga dagar är däremot välkomna även här :-)

När Hannes kom hem från skolan idag bestämde vi oss för att gå ut i det fina vädret. Vi hade bara som alternativ att hålla oss hemma eller vara ute där det inte var en massa människor som jag kunde smitta så vad passade inte bättre än skogen? Vi packade en ryggsäck med kaffe, dricka, lite kex till barnen och en questbar till mig. Har bara smakat några smaker av dessa questbar. Verkar vara många som verkligen älskar dem men jag kan väl tycka att de är sådär, helt ok men ingen aha-upplevelse precis. Anledningen till att det blev en idag var att jag inte vågat äta för mycket fet mat efter magsjukan och en questbar mättar rätt bra.

Vi hade ett par riktigt mysiga timmar i skogen, barnen sprang runt och petade med pinnar i bäckar, kastade kottar och letade efter spännande stenar. Jag strosade med och vilade på en och annan stubbe ;-) Platsen för var vi skulle fika fick barnen bestämma och det blev inte så dumt.

Jag bjuder på några härliga vårbilder!

Barnen hittade en spännande bäck

Picknick med mina fina barn

Questbar och kaffe till mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar