måndag 17 mars 2014

Räksmörgås

Något som jag tycker är så gott men som jag tyvärr inte gör så ofta är räksmörgås. Kanske för att resten av familjen inte är så glada för skaldjur. Om jag är hungrig när vi är på café väljer jag oftast en räksmörgås och är det semester så blir det gärna ett glas vitt också.

I alla fall, igår gjorde jag en räksmörgås till mig själv, då barnen ätit borta och maken var iväg och höll på med bilen.

Jag använder mig av proteinbröd från va'gott ibland. Det ska, enligt innehållsförteckningen endast innehålla 7,5 g kolhydrater/100g och en skiva väger 50g. Dock kan jag tänka mig att det eventuellt innehåller lite mer, brukar inte lita blint på näringsvärdet på paketet men det är ändå ett rätt ok alternativ för mig.

proteinbröd från va'gott
Min räksmörgås blev minsann riktigt hög och fin och även riktigt god. Mycket ägg och räkor och majonnäs och lite sallad. Citron och dill gillar jag inte så det hoppar jag helst över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar