tisdag 4 mars 2014

LCHF Crunchy Müsli

Jag älskar müsli, särskilt de där rostade varianterna som dryper av kolhydrater och fett. Även innan jag började med LCHF var det väldigt sällan jag åt dem eftersom de är så onyttiga. När jag nu hittade ett recept på crunchy LCHF müsli var jag bara tvungen att testa. Hittade receptet här, har bara gjort någon liten ändring. Jag har än så länge bara provsmakat en liten gnutta men jag tror jag kommer älska den!

Receptet kommer här, även kolhydratberäknat.

Crunchy LCHF Müsli ca 5 portioner

100 g smält smör
1 dl mandelmjöl
3/4 dl kokos
3/4 dl fibrex
ev. 3 msk sockerersättning
½ tsk salt

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser och häll över det smälta smöret och rör runt. Häll upp på bakplåtspapper på en plåt och bred ut det. Sätt in i ugnen 7-8 minuter. Låt svalna och förvara sedan i lufttät burk.

Kolhydratinnehållet för hela satsen är 5 g vilket ger 1 g kolhydrater per portion 


De torra ingredienserna

Utbrett på en plåt

Svalnar på en tallrik

Färdig müsli

Dagens frukost, fet yoggi med crunchy müsli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar