måndag 3 mars 2014

Middagsplanering

Jag är så himla dålig på att planera våra middagar. Jag handlar och köper lite av det ena och lite av det andra och sen är det inte alltid en helt enkel ekvation att få ihop dessa matvaror till bra middagar.

I alla fall, idag när jag var och handlade så gick jag och funderade. Fick lust att göra chili con carne någon dag i veckan. Min man Johan älskar det och det går även hem hos barnen, enkelt att variera med tillbehör. Även om jag tycker det är bra när man gör saker från grunden så är det inte alltid så att tiden räcker till eller att man orkar helt enkelt. Jag brukar köpa färdiga kryddblandningar till chili con carne men nu när jag äter lchf har jag ju upptäckt hur fruktansvärt mycket socker och stärkelse det är i allt.

Jag gick och vände på den ena kryddblandningen efter den andra och upptäckte att de flesta var helt oacceptabla i lchf-sammanhang. Men då hittade jag Santa Maria's kryddblandning och blev med ens lite lyckligare. Den innehåller inget annat än kryddor, inga tillsatser, inget konstigt! Endast Chillipeppar, salt, lök, vitlök, spiskummin, oregano och kanel. Hur bra är inte det? :-)

Santa Maria kryddblandning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar