tisdag 4 mars 2014

Dagens snabblunch - omelett

Idag är jag ledig, är alltid ledig tisdagen efter att jag jobbat helg. Så skönt med en dag ledigt såhär mitt i veckan. Har inte gjort speciellt mycket. Kört min pojk, Hannes, till skolan, varit hemma och myst med min flicka Lykke, plockat upp ur diskmaskinen och hängt tvätt. Sen vidare och hämta hem Hannes och en kompis till honom. Blev bara en enkel omelett till lunch men det är inte fy skam det heller. Dock måste jag öva på att vända på dessa omeletter, jag får ju inte till det alls.

Dagens omelett bestod av champinjoner, vitkål, paprika och skinka som jag smörstekte, sen blandade jag två ägg med 1 msk vispgrädde och lite salt och peppar.


Ikväll blir det Chili con carne, funderar på att ha blomkålsris till men har inte bestämt mig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar