fredag 27 februari 2015

Bokleverans

Jag förbeställde lite böcker på bokrean från bokus och igår kom böckerna. Blev en hel del LCHF-böcker, alltid roligt med ny inspiration. Egentligen är jag hopplöst dålig på att följa recept. Jag kan liksom inte låta bli utan att ändra lite här och där. Det är ju så roligt att experimentera fram nya recept. Ganska ofta blir det bra men det händer ju att det blir platt, torrt, tråkigt och smaklöst men det är väl så det är.

Jag har alltid gillat att baka och laga mat, kanske framför allt det där med bakning. Jag bakar fortfarande en del med vanligt vitt socker, främst för att jag gör tårtor, ibland till familj och ibland till vänner. Varför jag gör dessa tårtor är mycket för att jag älskar det pilliga och pyssliga i att göra sockerblommor och sockerfigurer och många uppskattar det verkligen, t ex vid bröllop, barndop eller barnkalas.  Bloggen heter sweetsugarcakes om någon vill titta dit. Den uppdateras dock inte så ofta längre ;-)

Kanske dags att försöka göra något liknande i sockerfri variant ;-)

Leverans från Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar