söndag 13 april 2014

LCHF - korvbröd

Jag har letat runt lite efter ett bra recept på LCHF - korvbröd men inte hittat något som jag känt för att testa då jag önskat ett bröd utan nötmjöl i så jag tänkte att jag testar att göra ett på fröer istället. Det blev riktigt lyckat och jag kommer absolut göra det fler gånger.

LCHF - korvbröd

Baconlindad korv med bröd och räksallad
Recept LCHF- korvbröd - tre stycken korvbröd
½ dl skalade sesamfrön
½ dl pofiber
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 dl crème fraiche
15 g smält smör
1 ägg
½ krm salt

Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Mixa sesamfröna till mjöl och blanda med övriga torra ingredienser. Tillsätt crème fraiche, ägg och smält smör och rör runt ordentligt. Låt svälla några minuter och forma sedan till 3 st korvbröd. Ta gärna lite vatten på händerna så blir det mycket lättare. Grädda i 12-15 minuter.

Kolhydratinnehållet blir drygt 2 g kolhydrater per korvbröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar