lördag 12 april 2014

Bröllop och Blomkålspuré med stekt falukorv

Bröllop gillar vi, likaså blomkålspuré och falukorv men naturligtvis inte tillsammans. Jag har varit och tittat på bröllop i kyrkan idag och så har jag levererat bröllopstårtan som jag pysslat med under mer än en veckas tid. Den var till min underbara kollega Emelie som gift sig med sin Emil. Tänkte bjuda på ett par kort på bröllopstårtan trots att den egentligen inte platsar här ;-)




Efter som tiden varit knapp med matlagningen har det fortfarande inte blivit några avancerade rätter men jag gillar ju mat som går snabbt så det passar mig bra. Till lunch idag blev det blomkålspuré med stekt falukorv. Scans falukorv innehåller enbart 4 g kolhydrater per 100 g vilket jag tycker är helt ok. Blomkålspurén gjorde jag genom att koka blomkålen och sedan mosa den lite slarvigt, den är sen blandad med smör och lite vispgrädde och kryddad med salt och en gnutta vitpeppar.





1 kommentar:

  1. Tävling på min blogg titta gärna in :)
    http://neeve.blogg.se/2014/april/tavling.html

    SvaraRadera