måndag 30 mars 2015

Snabba luncher

Vi är säkert många som stått och varit hungriga och inte planerat alls för något att äta. Jag är sån i alla fall. När jag har en ledig dag och Hannes är i skolan har jag oftast inte planerat något. Lykke äter helst inte lunch alls utan föredrar filmjölk eller ett par kokta ägg vilket hon oftast får om jag ska laga ordentlig middag på kvällen.

I alla fall kan det vara svårt när man står där och tittar in i kylskåpet och skafferiet och inte alls vet vad man vill ha och inte har någon inspiration. Jag har vissa luncher som jag då ofta slänger ihop, luncher som går snabbt och kräver minimalt med energi.

Tonfisksallad (grönsallad, gurka, lök, champinjoner, tonfisk och majonnäs)

Baconröra med blomkål och svamp i sås av CF och crème bonjour

tonfiskröra (tonfisk, CF, majonnäs, rödlök och salt) med ägg

Ägghack med majonnäs och rödlök

Stekt bacon med stekta champinjoner och aioli
Omelett med skinka, champinjoner och lök. Serveras med vitlökssås och bea
Pannkakor med jordgubbssylt (utan tillsatt socker) och grädde

Stekt bacon med coleslaw
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar