tisdag 4 november 2014

Bönpasta med köttfärssås

Många som äter LCHF tycker det är alldeles för mycket kolhydrater i bönpastan från Risenta, dessutom finns det mycket diskussioner om sojabönor. Jag äter väldigt liberal LCHF eller lågkolhydratkost och tycker det kan vara ett helt ok alternativ. För mig är det viktigt att vardagen går ihop med allt vad det innebär och då kan man ibland behöva snabba och enkla alternativ. Att bönpastan sedan endast innehåller sojabönor tycker jag är ett +, alltså inga andra tillsatser.

Idag blev det köttfärssås och så serverades bönpasta i spagettiform till mig och vanliga spagetti till barnen och gubben.



Recept köttfärssås: 3-4 port
400 g köttfärs (jag använder helst fläskfärs)
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
smör
0,5 dl ketchup sötad med stevia
1-2 dl grädde
1 dl vatten
lite soja
salt och peppar

Gör så här: Hacka löken och vitlöksklyftan och stek i rikligt med smör. Tillsätt sedan köttfärsen och salta och peppra. När köttfärsen brynt färdigt häller du på ketchup, grädde, vatten och soja och låt koka ihop. Servera med bönpasta eller LCHF-pasta.

2 kommentarer:

  1. bönpastan är UNDERBAR !!!!!!!!
    den kommer jag använda

    SvaraRadera
  2. Bästa pastan EVER. har slutat med bröd pasta potatis och socker och rasade 5 kg första månaden. Än så länge -19 kg sen september. Mår så bra på denna mat. Inget uppsvullen mage,ingen halsbränna.

    SvaraRadera