lördag 29 mars 2014

Ullared

Idag har jag varit en tur på Gekås i Ullared, en liten impuls sådär en solig dag. Var visst fler som också hade planerat att åka dit eller fick en liten impuls sådär för där var MASSOR av folk. Kändes som att gå där i julruschen ungefär.
Jag handlade lite födelsedagspresenter till min Hannes som fyller 7 år nu den 16 April. Lite allt möjligt fick följa med hem (som det ju alltid blir). Bland annat fick maken lite Weber grillverktyg och en grilltermometer så han kan ha bättre koll på när köttet är färdigt ;-)

Till frukost blev det en enkel ägg- och räksallads macka utan macka. La ett salladsblad direkt på tallriken och sedan ägg och räksallad, till det ett par koppar kaffe med grädde.



Salladsblad, skivat ägg och räksallad
Ikväll valde vi att bara beställa lite mat eftersom jag inte var hemma förrän närmare halv åtta ikväll. Jag beställde en kycklingkebab sallad med vitlökssås vilket är farligt gott. Kycklingkebab är verkligen så mycket godare än vanlig kebab (eller gyros).

Det är alltid majs i salladerna men den kan man ju ta bort om man vill eller beställa utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar