söndag 16 mars 2014

Att äta ute på restaurang

För det mesta är det ganska lätt att anpassa restaurangmaten enligt LCHF. Det brukar vara lätt att plocka bort potatis/pasta/ris och be om lite mer grönsaker istället. Sist vi var på kinarestaurang upplevde jag det lite svårare dock. Att ta bort riset var naturligtvis inga problem men nästan alla såser innehåller ju socker på kinarestaurang. Någon har kanske något bra tips på vad man äter där för familjen gillar kinamat så det skulle vara skönt att ha något bra alternativ när det blir dags igen.

Igår var dock jag och maken barnfria på kvällen. Vi tog en tur till Halmstad och åt på restaurang Yoss och gick på bio. Till middag valde jag fläskfilé med chiliaioli och rödvinssås, till det bad jag att få extra grönsaker. Inga problem och så gott! Jag var så hungrig så jag tog en bild först efter första tuggan *ler*

Fläskfilé med chiliaioli och rödvinssås och grönsaker
Idag var vi en tur på IKEA i Älmhult. Vi behövde en hel del nytt till Lykkes rum eftersom det är mest kaos därinne. Vi har liksom inte riktigt fått någon bra ordning där så nu tyckte vi det var dags att ordna till det. Än så länge står möblerna dock i sina platta paket så det blir väl till att börja skruva imorgon.

På IKEA åt jag kycklingfilé med bearnaisesås och grönsaker och mätt blev jag minsann på det också!

Middag på IKEA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar