fredag 7 mars 2014

Hallonsmoothie med en touch av lime

Igår kväll blev det smoothie igen. Det är ju så gott! I och för sig ger det lite grann kolhydrater så går kanske inte så bra om man äter strikt LCHF men äter man lite mer liberalt är det perfekt tycker jag.

Den absolut godaste feta yoghurten är turkisk meze yoghurt tycker jag. Den är så mild och krämig och inte alls sådär sur som jag kan uppleva en del yoghurtar. Har inte hittat den i våra butiker här men när jag var på citygross så hittade jag den där och igår använde jag den till min smoothie.

turkisk meze matyoghurt

Hallonsmoothie med lime


Recept på Hallonsmoothie med en touch av lime 1 portion
1 dl turkisk meze matyoghurt
½ dl vispgrädde
½ dl kallt vatten
1 tsk pressad lime
½ dl frysta hallon
sockerersättning efter smak

Häll alla ingredienser i en skål och mixa med stavmixer. Servera i ett högt glas. Lägg gärna ett par hallon på toppen. Njut!

Kolhydratinnehållet i en sådan smoothie är ca 7 g kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar