fredag 14 mars 2014

Nya produkter

Idag var jag på Ica Maxi och handlade. Hittade då lite nya produkter som jag ser fram emot att prova. Det ena var gulärtsmjöl från Sellton. Jag har googlat lite recept med gulärtsmjöl och hittat några få men det verkar vara nytt i deras sortiment. Där fanns även grönärtsmjöl men jag valde att köpa den gula. Innehåller 14,46 g kolhydrater per 100 g och kostar 35 kr för en påse på 500 g. Ska bli väldigt spännande att experimentera med detta mjöl :-)

Gulärtsmjöl
Sen hade de också lite produkter från lchfklubben.se vilket jag tycker är jätteroligt när de tar in. Nu önskar jag bara att "min" Ica-butik också kommer ta in lite av den varan.
Det jag valde att köpa var i alla fall en brödmix och Guarkärnmjöl för redning.

Brödmix och Guarkärnmjöl från lchfklubben
Imorgon ska jag och maken vara barnlediga på kvällen och tänkte då åka och se en bio i Halmstad och gå och äta på vår favoritrestaurang Yoss. Ska bli skönt med några timmars kvalitetstid tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar