lördag 8 mars 2014

I väntan på Mello

Ikväll är det melodifestivalen men det är det nog ingen som missat. De sista åren ha jag och några tjejkompisar varit uppe i Stockholm och tittat på finalen och det har varit galet roligt. I år blir det dock att stanna hemma, nästa år är det kanske dags igen :-)

Gubben min är iväg och träffar några killkompisar ikväll, de skulle bowla, gå ut och äta och sen bada badtunna utomhus. Så jag och barnen sitter själva och väntar på melodifestivalfinalen.

Till kvällsmat blev det stekt kycklingfilé med smörstekta champinjoner och blomkål. Till det en crème fraichesås på Arla kökets crème fraiche med smak av rostad vitlök och timjan. Jag kan ju dock inte låta bli att blanda i lite annat också så jag hade även i gnutta lite ajvar relish, lite paprikapulver och extra salt och peppar.

Jag är barnsligt förtjust i kycklingfilé så det blir ofta det hemma hos oss.

Stekt kycklingfilé med sås och stekta champinjoner och blomkål


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar