onsdag 2 april 2014

Perfekt mellanmål

Idag har jag varit iväg på utbildning. Dagen har varit givande men man blir rätt trött av att sitta still en hel dag. Till frukost serverades det ostfrallor och kaffe men som tur var hade jag räknat med det så jag åt frukost hemma innan jag åkte dit och på utbildningen nöjde jag mig med osten och en kopp kaffe.

Till lunch fick vi först en krämig räksoppa och den var riktigt god. Tror nog den var redd med grädde men det är ju alltid lite svårt att veta. Huvudrätten bestod av fläsknoisette med championsås och purjolökspotatis samt haricoverts. Där valde jag helt enkelt att bara hoppa över potatisen men jag antar att såsen inte var helt rätt men så är det ju när man äter mat som någon annan lagat, man vet liksom inte vad dom stoppat i maten.

Tänkte dela med mig av ett perfekt litet mellanmål som samtidigt är nyttigt och gott, kan det bli bättre? Jag vet inte vad jag ska kalla den riktigt, kanske hallon fraiche?



Recept hallon fraiche - 1 portion
1 dl crème fraiche
½ dl frysta hallon
1 krm vaniljpulver
1-2 tsk kokosolja
1-2 tsk sötströ (om man så önskar)

Gör så här: Lägg alla ingredienser i en skål. Mixa slät med en stavmixer och servera i ett litet glas. Njut!

Kolhydratinnehållet blir ca 3,5 g kolhydrater

Just i skrivandets stund så snöar det här! I helgen var det över 15 grader och så varmt och skönt och nu fullkomligt vräker snön ner.

Grillen får vila idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar