fredag 11 april 2014

LCHF - chokladfrosting/chokladkräm

Klockan börjar bli mycket och jag är redo för kvällen. Har hållit på med bröllopstårtor hela kvällen. Min fina kollega Emelie gifter sig i morgon och jag har fått äran att göra bröllopstårtan, inte den sockerfria varianten ;-)

Trots den sena timmen tänkte jag snabbt bjuda på en supergod efterrätt som jag slängde ihop igår. Ville ju ha något till idag, det är ju trots allt fredag :-) Receptet hittade jag hos Chewpakka, en tjej som har mycket inspirerande recept på sin blogg. Jag toppade min chokladfrosting med hallon. Jag tyckte också att det blev ganska mycket av den och valde därför att låta receptet vara till 3 portioner. Håll till godo!

Chokladfrosting med hallon


Härligt len i smaken!
Recept LCHF - Chokladfrosting/chokladkräm - 3 portioner
50 g Philadelphiaost
2 msk sötströ
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1 ½ dl grädde

Gör så här: Vispa ihop Philadelphia, sötströ, kakao och vaniljpulver. Tillsätt sedan den ovispade grädden och vispa alltihop till en krämig frosting. Häll upp i portionsglas och servera med bär eller riven choklad.

Kolhydratinnehållet i chokladfrostingen är 2,3 g kolhydrater per portion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar