måndag 7 april 2014

Fullt upp

Nu är min jobbhelg gjord. Jag är alltid ledig tisdagen efter helg så imorgon är min lediga dag och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Idag hann jag inte mer än hem från jobbet innan det var dags för föräldramöte på Lykkes förskola så någon matlagning blev det inte tal om ikväll utan det blev mer en enda röra av olika småplock från kylen.

En tur till affären hann jag också med och då hittade jag ett nytt snacks/mellanmål som jag var tvungen att testa. Spanska mandlar från Exotic snacks. Ola Lauritzson är på bild på utsidan av paketet. Det kan vara lätt att luras av att kolhydratinnehållet är lågt då men det gäller att titta efter, en del av snackspåsarna som han marknadsför innehåller en hel del kolhydrater. Denna sort innehåller dock bara 3,6 g kolhydrater per 100 g och blir därmed ett riktigt bra alternativ.

Jag har redan provsmakat dem och de var riktigt goda och salta :-)

Rostade och lättsaltade spanska mandlar
Det är egentligen inte så ofta jag behöver mellanmål längre. För det mesta håller jag mig behagligt mätt mellan måltiderna men när jag behöver ett mellanmål har jag en mycket god och praktisk favorit. Det är nog många mer med mig som har dessa små röda "delikatesser" som favoriter. Inte nog med att de är praktiskt förpackade, det går även bra att ha dem i rumstemperatur vilket gör dem perfekta att ha i handväskan så man alltid har ett bra mellanmål till hands. Jag pratar naturligtvis om Babybel :-)

Min favorit, Babybel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar