tisdag 24 november 2015

Snabbmat

Hur har ni det såhär i adventstider? Jag tänker mig att få upp stjärnor och stakar till fredag eller lördag så det är klart till julskyltningen. För att få lite julstämning tänker jag mig att baka lussebullar någon dag framåt, får se om jag kan få ihop något bra recept, det blir ett väldans experimenterande för att prova sig fram till de bästa recepten. När man bakar med "vanligt" mjöl och socker är det lättare att hitta bra recept tycker jag.

Jag gillar att laga mat och gör det gärna men lika ofta tycker jag det är skönt att ta till snabba måltider. Äter man inte LCHF är det så lätt att bara ta en macka eller tre, snabbt och lätt går det och ibland känner jag att det inte är lika lätt att slänga fram något nu. Jag vet att jag kan ha kokta ägg i kylen, äta ost och ölkorv, göra snabba omeletter eller steka en bit kött men jag vill ha mat som är klar direkt!

När jag vill ha snabblunch väljer jag ibland något av dessa alternativ. Där är många snabba måltider. När jag vill ha något ännu snabbare köper jag grillade kycklinglår, en färdig salladsblandning i påse och en färdig aioli, det är god snabbmat för mig :-)


Är det kväll och jag har lite mer tid men inte vill lägga den på matlagning väljer jag gärna pulled pork. Jag brukar välja den från Tulip eftersom den bara innhåller 2,5 g kolhydrater per 100g. Där är lite i innehållsförteckningen som för vissa inte är helt ok men för mig duger det. Hade jag haft all tid i världen hade jag gärna gjort allt från grunden men nu är inte mitt liv sådan. Jag måste hushålla med min tid och därför väljer jag alternativ som ger mig livskvalitet på fler plan än bara kostmässigt.

Tillbehören kan man variera precis som man önskar. Jag har gärna sallad, olika grönsaker, salsa, crème fraiche och ost till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar