lördag 10 januari 2015

Salamichips

Nu har det börjat blåsa ordentligt här i södra Småland. Kom hem från jobbet för en timme sedan och känner nu att jag är ganska glad att jag här hemma. Var lite småsugen på något och ska inte göra middag på en liten stund så jag slängde ihop lite salamichips. Det är enklare än enklast men så gott :-)

 
 

Salamichips:
Ta din favoritsalami, jag valde en vitlökssalami med hög kötthalt. Sätt ugnen på varmluft 200 grader. Har du inte varmluft får du höja temperaturen något (ca 220grader). Lägg salamiskivorna på ett bakplåtspapper på en plåt. Sätt in i ugnen i ca 8-10 minuter, var uppmärksam så de inte bränns. Ta ut de färdiga chipsen och lägg på lite hushållspapper så blir de extra knapriga. Njut!

3 kommentarer:

  1. Detta ska jag absolut testa. Tack så mycket för tipset!
    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Dessa ska jag göra till vårt fredagsmys ikväll <3
    (Maken o jag äter fortfarande LCHF. Är inne på vår femte månad! Det känns riktigt bra! Passar oss perfekt!
    Ha en skön fredgaskväll!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag absolut att du ska Jane. De är fantastiskt goda och så enkla att göra, går inte misslyckas :-)
    Trevlig Helg
    Jennie

    SvaraRadera