lördag 24 januari 2015

Ostpuffar

Har sett så många som gjort ostpuffar av brieost men det har inte blivit av att jag gjort det själv ännu men så igår fick jag för mig att prova. De säger att man ska använda den trekantiga president-brien, antagligen är den trekantiga lite fastare än den runda. Man gör dessa små rackare i micron och jag trodde ärligt talat att micron skulle explodera med tanke på hur rökfylld den blev av mina puffar. Vet inte om det brukar bli så eller om det bara var jag som gjorde något konstigt men puffar blev det i alla fall.

Nypuffad brieost



Gör så här: Skär brieosten i sockerbitsstora tärningar. Jag valde att skära bort det vita men det gör man som man vill. Lägg dem på ett bakplåtspapper och lägg in det direkt i micron. Alltså, de ska ligga plant och inte på en tallrik med kant för då kommer de flyta ihop till en klump. Kör på full effekt (900W) i 2-3 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar