torsdag 5 februari 2015

Grönkålschips

Även om jag inte vill ha som vana att sitta och äta en massa i tv-soffan på kvällarna så gillar jag att ha lite olika små snacks att kunna välja på och knapra på ibland. Det behöver inte alls vara varje kväll (som det lätt blir när man äter godis) men det är ändå lite mysigt att sitta där i soffan med något knaprigt sådär på kvällskvisten.

Ikväll gjorde jag grönkålschips. Snabbt, lätt och garanterat knaprigt!
Knapriga grönkålschips med flingsalt


Recept grönkålschips
Grönkål
Olivolja
Flingsalt

Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Dela grönkålen i mindre bitar, ta bort alla grova stjälkar. Lägg dem i en bunke och ringla över olivolja. Rör runt ordentligt. Ta hjälp av händerna så olivoljan tränger in överallt. Blanda ner flingsalt. Jag är ganska generös med saltet då jag tycker det är gott. Lägg ut på en plåt med bakplåtspapper. Sprid ut det så de inte ligger på varandra. Sätt in i ugnen i ca 10 minuter. Håll koll så de inte bränns. De ska dock bli lite mörka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar